Leírom neked lépésről lépésre, hogyan és milyen folyamatokon keresztül jutok el az ötlettől egy egyedi weboldal elkészítéséig. Írok a saját módszereimről, és munkafolyamataimról. Így beláthatsz a Talkbird webdesign kulisszái mögé, és saját leírásaimon keresztül megismerhetsz egy módszert a weboldalak készítésére. Érdekel hogyan dolgozom? Olvass tovább! 😉
Egy egyedi weboldal készítése során a kutatómunkában, minden esetben aktívan kell együttműködnünk. Ugyanezt kijelenthetnénk a fejlesztés többi szakaszára is, de itt kiváltképp fontos, hogy kristálytiszta alapjai legyenek a projektnek.
Célok letisztázása
Célzott kérdéseken vezetlek végig és meghatározzuk pontosan mi a célod a weboldallal, miben méred a sikerességét. Melyek a mostani akadályaid és problémáid, amelyeket szeretnél megoldani. A kérdések mentén tudok majd számodra egyedi megoldást találni.
Versenytársak és piackutatás
A versenytársak felmérésébe és a piackutatás mélységeibe nem szoktam belemenni, viszont minden esetben utána szoktam kutatni, hogy adott területen mégis milyen cégek és vállalkozások jelennek meg. Milyen platformokat használnak, mi lehet a legnagyobb erősségük? Melyek lehetnek esetleg a szolgáltatásaik hátrányai, és hogyan tudnál tőlük különbözni és kiemelkedni egyedi módon?
Célcsoport meghatározása – perszónák megalkotása
Biztosan unásig olvastad és hallottad már: „Ha mindenkihez beszélsz, valójában nem beszélsz senkihez.” Valóban fontos, hogy meghatározzuk a célcsoportod! Amennyiben te ismered azokat az embertípusokat akik szeretnek veled dolgozni, akkor számodra ez a lépés egyszerű lesz. Viszont ha te friss vállalkozó vagy, és bizonytalan ebben a témában, akkor is kell céloznod, mert ha valami mégsem úgy alakul, lehet változtatni rajta. Nincs kőbe vésve semmi. Például abban az esetben, ha nem vagy keresett a területen, vagy egyszerűen csak nem azok az emberek keresnek meg akikkel te szeretnél dolgozni, újra kell tervezni és váltani.
A célcsoport vizualizálásához minimum egy, maximum három perszónát el szoktunk készíteni. Ez egy nagyon jó segédeszköz a tartalomgyártáshoz.
Mielőtt elkezdeném a design tervek elkészítését. Szükségem van tőled egy moodboardra, illetve a szöveges és képi tartalmaidra. Ezek begyűjtéséhez és elkészítéséhez tanácsokkal és segédanyagokkal látlak el.
Moodboard: A moodboard magyar nevén hangulattábla. Ez a tábla, eszköz abban, hogy meghatározzuk a weboldal hangulatát, és kezdetleges stílusát. Ebből fogok tovább dolgozni és később létrehozni a brandboardod. Erről már korábban írtam egy részletesebb cikket, hogy mi ez pontosan. Itt elolvashatod!
Képek: A legjobb, ha jó minőségű saját fotókat gyűjtesz össze. Elkészíttetheted fotós segítségével vagy saját magad is, ha van hozzá eszközöd, utóbbi esetben viszont legyél kritikus a kész képekkel kapcsolatban, hogy a saját érdekedben tényleg csak olyan képek kerüljenek ki a netre amit bárki láthat. (Ne legyen sötét, pixeles, előnytelen stb.) Harmadik lehetőség a stock fotók gyűjtése, ha valamiért nem oldható meg az első két lehetőséggel.
A begyűjtött képeket optimalizálom a weboldaladhoz.
Tartalom: A tartalmakat szintén több módon be lehet szerezni. Kereshetsz szövegírót, aki megírja a weboldalad teljes tartalmát vagy ha nem szeretnéd kiszervezni, elkészítheted saját magad is. Ebben az esetben megkapod tőlem a Weboldal tartalom tervező ebookomat. Segítségével össze fogod tudni állítani weboldalad szövegeit.
Megvannak a céljaid és a tartalmaid. Innentől én tervezek tovább mindent. 😉 Neked annyi lesz a dolgod, hogy az előre meghatározott időintervallumokon belül, aktívan adj visszajelzéseket az egyes tervezési szakaszokban.
Design tervezés 1. kör: Ahogy fentebb is írtam, a hangulattáblából kiindulva elkészítem a brandboardodat, amely összefoglalja a márkád identitását, illetve elkészítem a készülő weboldalad drótvázterveit is. Ezek után születnek a design tervek.
Design tervezés 2. kör: Elkészítem a weboldalad főoldalterveit 3 képernyőnézetben. A látogatóid nagy része a főoldallal fog találkozni legtöbbször, amikor fellép a weboldaladra, innen fog tudni tovább navigálni. (mobil, tablet és monitor képernyőhöz)
Design tervezés 3. kör: A főoldaltervek elfogadása után elkészítem a többi oldal terveit is.
Webfejlesztés 1. kör: Ezzel a szakasszal indul el a fejlesztés. Az elfogadott design tervek alapján lekódolom a weboldalad html és css vázát.
Webfejlesztés 2. kör: Elvégzem a wordpress telepítést és alap beállításait, majd létrehozom az egyedi weboldal sablonod és feltöltöm hozzá a rendelkezésre álló tartalmaid.
Webfejlesztés 3. kör: Amikor elkészültem a weboldalad megjelenésével, elkezdem a különböző integrációk bekötését, beállítását, illetve a szükséges bővítmények beszerzését.
Élesítés és tesztelés: Saját tárhelyeden és domaineden élesítem a weboldalad és letesztelek minden funkciót a tökéletes működésért.
Karbantartás: Bármilyen weboldalról is legyen szó, minden rendszert szükséges karban tartani, ha azt szeretnénk, hogy évek múlva is jól működjön. Adok számodra egy útmutatót a weboldalad kartantartásához, hogy mindig frissen tarthasd a saját online otthonod. 🙂
Támogatás: Személyes konzultációval és további anyagokkal támogatlak és segítelek, hogy sikeresen tudd működtetni az így elkészült egyedi weboldalad.
Ebben a cikkben röviden összefoglaltam a saját módszereim.
Amennyiben saját weboldalad elkészítéséhez kerestél inspirációt, remélem hasznos volt számodra és tudtam neked új dolgokat megmutatni.
Webdesignert keresel? Kérj ingyenes ajánlatot és beszéljünk arról, hogyan lendíthetnénk fel a te vállalkozásod egy egyedi weboldallal.