Hogyan növeli a reszponzív tervezés a felhasználói élményt?

A reszponzív weboldal tervezés nem egy trend, hanem egy elengedhetetlen elem a webfejlesztésben. Miért fontos eleve így tervezni? Ebben a bejegyzésben röviden beszélek arról,hogy miért szuper fontos eleve így tervezni a weboldalad.

Hogyan növeli a reszponzív tervezés a felhasználói élményt

Reszponzív weboldal

Egy weboldal akkor reszponzív, amikor alkalmazkodik a különböző méretű és típusú eszközök képernyőarányaihoz. (mobil, tablet, laptop és nagy képernyős monitorok) Minden méretben jól mutat, jól olvasható és a használhatósága sem sérül.

Az általános felhasználói szokásoknak utánanézni egy jó kiindulópont. Jellemzően, a látogatók több mint 50%-a mobilról, 10-20%-a tabletről, 30-40%-a pedig laptopról vagy asztali számítógépről érkezik. A mobil eszközök használata folyamatosan nő. Érdemes lehet viszont azt is figyelemmel kísérni, hogy milyen úton keresik fel a te weboldalad. A háttérben működtetett analitikai eszközökkel ez egyszerűen kiszűrhető.

Szóval miért érdemes a reszponzivitásra időt és energiát szánni?

Egyszerűen használható lesz a weboldalad

Bárki számára könnyen elérhetőek és kezelhetőek lesznek a tartalmaid. Egy weboldal, ami nincs megfelelően optimalizálva elűzi a látogatókat, akik egyébként érdeklődnének a tartalmaid és szolgáltatásaid iránt. Nem mindegy a „tálalás”.

Növeli a felhasználói élményt

Élménnyé válik a weboldalad böngészése. Így nagyobb valószínűséggel később is visszalátogatnak hozzád.

Barátod lesz a google keresőmotora

Javítja a SEO eredményeid. Ez egy közvetlen áldása annak, ha a tartalmaid értékesek és jól vannak tálalva, mert ami az emberek számára értékes, az a google keresőmotora szerint is értékes. (Jó esélyjel magasabb helyezést kapsz a találati listákon.)

Mi történik akkor, ha nem foglalkozunk vele?

Mutatok egy ábrát és írok róla pár sort.
Biztosan találkoztál már te is olyan oldalakkal, ahol a weboldal miniatürizált változata jelent meg okostelefonról is.

Példa reszponzív és nem reszponzív weboldalakra

A bal oldali ábrával illusztrálja a rossz példát, és mellette van a reszponzív megoldása. A reszponzív változatban a mobil képernyőjéhez igazítva minden esztétikus, olvasható méretű, kattintható méretű a gomb, azonnal elérhető a menü. Nem reszponzív társán nem értelmezhető a logó, a folyószöveg nem olvasható, a linkek és gombok eléréséhez kézügyesség kell vagy mindenre külön zoomolni szükséges és ide-oda tologatni az egész oldalt. (Néhány helyen még ez a funkció is le van tiltva.) Így nem túl kényelmes.
Amikor fellép valaki egy ilyen oldalra, általában azzal a lendülettel tovább is lép, vagy ha mégis marad mert érdekli a tartalom, bosszúságot okoz számára a nehéz kezelhetőség. Webáruházak esetében például kiemelten fontos, hogy gördülékenyen működjön minden, mert a túl sok apró bosszúság miatt könnyen vissza is léphet valaki a vásárlástól.

Összeszedtem egy rövid listát. Vedd elő az okostelód és haladj végig a weboldaladon, ha nincs még sajátod, akkor lépj fel egy olyan oldalra amit gyakran látogatsz. Vagy keresd meg a legutóbbi oldalt ami a fentebb említett hasonló okokból egyszer már felbosszantott. 🙂

Néhány szempont ami alapján ki tudod szűrni a legnagyobb reszponzív hibákat:

A weboldalad reszponzív, ha esztétikus a megjelenése mobilon is.

Ami nagy monitoron szuper, legalább olyan jól mutasson okostelefonon is. Teszteld! Mi ragadja meg a tekinteted legelőször mikor rápillantasz a kezdőlapra? Egyből kiderül hova csöppentél? Kiderül néhány másodperc alatt,hogy mi a célja az oldalnak? Mire lehet használni?

Reszponzív, ha nincs kilógó tartalom.

Minden szöveget végig lehet olvasni, vagy vannak elveszett foszlányok? A képek kinőtték a teret, vagy alkalmazkodnak a képernyőhöz?

Reszponzív, ha olvasható méretű minden szöveg.

Ha nem kell nagyítanod az olvasáshoz, akkor ez is rendben van.

… ha jól működnek a funkciók.

(pl: gombok, regisztráció, ajánlatkérés, feliratkozás)
Könnyen kezelhetőek ezek a lehetőségek, minden hozzáférhető, vagy van olyan rész amit kényelmesebbé lehetne tenni?

Összefoglalva

Több szempontból fontos, hogy reszponzív legyen a weboldalad, kiemelten a látogatóid miatt, akik később az ügyfeleiddé válhatnak! Ezért a fent említett szempontok alapján, érdemes megvizsgálnod a weboldalad használhatóságát.

Mit gondolsz? A te oldalad reszponzív? Gondoltad, hogy ez ilyen fontos?

Ha hasznos volt számodra ez a cikk, a következő is érdekelhet: Egy jó weboldal jellemzői

A szerző:

Kissné Rácz Viktória

Webdesigner, wordpress fejlesztő. 2016-ban végeztem grafikusként, de szakemberré az elmúlt 8 év alatt váltam. Ma már főként weboldalkészítéssel, logó és arculat tervezéssel és social média anyagok készítésével foglalkozom.

Bővebben >>

Letölthető anyagok

Ingyenesen letölthető Webfont készlet ebook Ingyenesen letölthető CTA Ötlettár ebook

Kapcsolódó cikkek

Weboldalak elfeledett elemei

Weboldalak elfeledett elemei

Weboldalak készítése során általában a design, a funkciók és a tartalom kerül a fókuszba, és lehet veled is előfordult már, …

Kedvenc AI eszközeim webdesignerként

Kedvenc AI eszközeim webdesignerként

Összeszedtem a kedvenc AI eszközeim webdesignerként. Jelenleg, azaz 2024-ben számomra ezek az eszközök segítenek a munkában. Azt hiszem már lecsillapodott …

Wordpress weboldal készítés egyszerűen

WordPress weboldal készítés egyszerűen

Egy egyszerű wordpress weboldal elkészítéséhez nem kell kódolnod, vagy különleges háttértudással rendelkezned. Persze itt is igaz, hogy minél több tudásod …

Csicsergők hírlevele

Iratkozz fel hozzám, hogy bátorságot szerezz a weboldalad elindításához!
Hasznos tippek, értékes tudásanyagok várnak rád és a legfrissebb tartalmaimról is azonnal értesülhetsz!

© 2024 - K.R.Viktória - Talkbird-Webdesign - Minden jog fenntartva.