Kiégés mentes önazonos értékteremtés!

értékteremtés tartalom marketing helyett

Bevezetés

Vigyázat! Ez egy „filozofálós” cikk aminek témája az értékteremtés! Személyes véleményem, jelenlegi látásom osztom meg veletek ebben a bejegyzésben. (Legyen az objektív szemszögből akár helyes vagy helytelen.) Az elmúlt 2 hónapom tapasztalatairól fogok most írni.

Te is szeretsz tervezni?

Én nagyon! Szeretek tervezni, listákat készíteni, szeretek következetesen előre gondolkodni, mert így tisztán látom, hogy haladok a dolgokkal, fejlődök. Úgy alapból is. Minden területen. Magamat ismerve pedig nagyon törekszek arra, hogy ne a tökéletességet hajszoljam, hanem ismerjem el, ha valami érték és azt a tőlem telhető legjobb formában adjam át másoknak, félelem nélkül!

Az a jó, ha tervezés után el is indulsz azt megvalósítani!

Hallgass rám és ne toporogj egy helyben annyit mint én!

Körülbelül 2 hónapja kiléptem a komfortzónámból és elkezdtem tartalmakat gyártani és megosztani azokat különböző felületeken. Ez részemről nagy szintlépés volt, mert előtte évekig halogattam mindent. Úgy gondoltam, hogy sohasem vagyok kész. Ha neked is hasonló elakadásaid vannak, tanulságos lehet számodra az én sztorim: Hogyan lettem webdesigner? Valahol hallottam vagy olvastam mostanában egy jó mondást, amit bevéstem az emlékezetembe: „A kész jobb a tökéletesnél.” És tényleg!

Egy nagy hiba amit elkövettem és amit tanultam belőle

Szóval elkezdtem blogolni, hírlevelet írni, pinterestre képeket készíteni, és instázni… igen, ezt mind egyszerre. Magyarul „két végén égettem a gyertyát”, amiről tudom, nem volt jó ötlet, mert hamar elfáradtam és megtapasztaltam a saját bőrömön, hogy ez így nem működik. Másrészről viszont hamar kipróbáltam a különböző felületeket és nagyon nagyon hamar rájöttem, hogy mi az amit hosszú távon képes leszek használni és mi az amit biztos, hogy soha.

Az én soha módszerem: Social média marketing

Nem akarom „démonizálni” a social médiát! Van akinél működik, tudja jól használni, aktív közössége van és valósan tud kapcsolódni ezeken a felületeken keresztül az emberekkel. Ha te is tudod jól használni saját témád építésében, és szereted amit csinálsz, ahogy csinálod, folytasd továbbra is.

Én viszont például az insta használata közben minden alkalommal úgy éreztem, hogy a lelkemet kéri. Rengeteg időt emésztett fel annak a néhány posztnak az elkészítése is, nem beszélve arról, hogy mennyi időre leragadtam a görgetésben, hányszor nyitogattam meg, mert rendszeres értesítéseket küldött. (Tudtam, hogy kezdek egészségtelenül függője lenni, ezért letettem.) Lehangoló volt az is, hogy heteken keresztül nem volt semmilyen interakcióm emberekkel. Lehet az is, hogy nem adtam neki túl sok esélyt, nem használtam elég jól, de ahogy írtam, így is sokalltam az odaszánt időt és energiát. Azt éreztem, hogy eredménytelen és ráadásul még a kreatív energiáim is felemészti.

Röviden nem az én eszközöm szegény instagram!

A számomra egészséges módszer: Tartalom marketing

A Social médiát mindenki ismeri, a tartalom marketing fogalma viszont már nem biztos, hogy mindenkinek ilyen egyértelmű. Néhány héttel ezelőtt én sem tudtam, hogy létezik erre egy fogalom. Amikor viszont rátaláltam nagyon megörültem, hogy ez egy nagyon is jól működő marketing stratégia, nem vagyok egyedül ezekkel a problémakörökkel.

A tartalom marketinggel szintén értékes, releváns és következetes tartalomgyártásra törekszünk, akár csak a közösségi médiánál, viszont a tartalmaink hosszabbak, ebből kifolyólag több hasznos információt tartalmaznak és hosszabb az élettartamuk is. Egy blogcikk évekig is releváns lehet, amíg egy insta poszt sajnos hamar a feledés homályába merül. Többek között ezért is szimpatikusabb az előző.

Hosszú távon csak azt tudjuk jól csinálni, amit tényleg szeretünk!

Blogot vezetni és hírleveleket írni szeretek. Szimpatikus az, hogy amikor az időm engedi leülök megírni egy hosszabb és sokkal értékesebb tartalmat, ami később is elérhető, felfedezhető. Persze itt is nagyon fontos a rendszeresség és a következetesség, de örülök, hogy nem szükséges hozzá a jelenlétem napról napra, szünet nélkül. Be tudok állítani szuper automatizmusokat, és új tartalmakat akkor hozok létre, amikor nyugodtan le tudok ülni hozzá és valóban értéket képviselő tartalmakat tudok készíteni. (Akár hetekkel vagy hónapokkal előre fel lehet készülni.)

A blogolás és a hírlevél írás mellé egyelőre a pinterestet használom még. A pinterest egy vizuális keresőmotor. A google keresőjéhez hasonlóan kulcsszavakkal dolgozik, viszont nem szöveges, hanem vizuális tartalmakat, képeket jelenít meg. Segítségével plusz forgalmat tudsz terelni a weboldaladra, és ebben is az a legjobb, hogy automatizálható és hosszú az élettartama a jól kereső optimalizált képeknek.

A későbbiekben szeretnék videós tartalmakat is készíteni, ezzel kapcsolatban viszont még néhány dolgot át kell gondolnom.

Nálad hogyan működik jól az értékteremtés?

Láthatod, hogy számomra a blog, a hírlevél és a pinterest hármasa egyelőre, amit be tudok illeszteni az életembe, és egészségesen fenn tudok tartani. Önmagam adom és a tudásom, amit eddig megszereztem és amiről már elhiszem, hogy mások számára is érték! Volt viszont még egy félelmem, amit le kellett küzdenem és talán benned is felmerült már:

Óriási a zaj! Kíváncsi lesz rám bárki?

Miközben a social médiát görgettem és egyre magányosabbnak éreztem magam, ez a kérdés merült fel bennem és lehet hogy benned is felmerült már: Kíváncsi lesz a mondandómra bárki? Ebben a zajban meg fogják hallani az én üzenetem is?

A válasz igen! Ha valódi értéket adsz át és valódi problémákat oldasz meg számukra és nem csak spam-elsz valamit. Honnan tudhatod, hogy spam-elsz? Egyszerűen vizsgáld meg nagyon őszintén az indítékaid. Persze végső soron azért szolgáltatunk, mert szeretnénk megélni abból amit csinálunk, viszont valóban hasznosnak kell lennie a tartalmainknak. Értéket, értékért cserébe fogunk kapni. (Nyersen fogalmazva pénzt azért kapunk, ha hasznos szolgáltatást vagy terméket adunk cserébe, amire szüksége van az embereknek.) Ha valaminek „sablon” vagy netalán „chat gpt szaga” van, azt az emberek észre veszik és ignorálják. Viszont a jó szakemberek és a valódi segítő szolgáltatások, termékek és tartalmak napjainkban is keresettek. Egyedi vagy te magad is, és hiszem, hogy a szolgáltatásaid vagy termékeid is egyediek miattad! Légy őszinte és valódi! Szólalj meg a saját hangodon és segíts másoknak a saját módszereiddel.

Így a zajban is meg fogják hallani a hangod, mert egyedi és „szépen szól”!

Összefoglalás

Számomra kétségkívül a Tartalom marketinggel működik jól a vállalkozásom. Ezt szeretem, ezért ezt tudom jól és örömmel csinálni! Számodra is ez a tanácsom, hogy te is elkerülhesd a kiégést: Szeresd amit csinálsz! Találd meg a saját csatornáid! Amit csinálsz az pedig legyen önazonos és értékes mások számára! Örülök, hogy itt vagy és köszönöm, hogy végigolvastad!

© 2024 - K.R.Viktória - Talkbird-Webdesign - Minden jog fenntartva! | Adatkezelési tájékoztató | Impresszum