Moodboard, styleboard és brandboard – Mik ezek pontosan?

Ha erre a cikkre rátaláltál, biztosan sok hasonló kifejezéssel találkoztál már, mint például moodboard, styleboard, brandboard, stb. Segítek neked eligazodni, hogy melyik fogalom mit takar, hogy pontosan el tudd dönteni mire van szükséged.

Moodboard

Mi az a moodboard?

Magyarul hangulattábla vagy inspirációs tábla. Bármit tervezel, első lépésként egy ilyen táblát hozz létre. Ha éppen a saját weboldalad építed, akkor is nagyon hasznos, mert így látod magad előtt, hogy milyen hangulatot és első benyomást szeretnél kelteni majd a kész munkáddal. Ha viszont designerrel dolgozol együtt, még lényegesebb, mert megadja azt az alapot, amelyből együtt tovább tudtok majd gondolkodni.

Egy moodboard segítségével szavak nélkül meg tudod mutatni mit szeretnél elérni, hogyan, és milyen színekben gondolkodsz. Ez egy vizuális iránymeghatározás. pl: komoly és elegáns megjelenést szeretnél vagy te inkább egy vidám és játékos vonalat képviselsz

Ha velem szeretnél dolgozni, én biztosan kérni fogok tőled egy ilyen moodboardot. De ne ijedj meg, mert minden eszközzel és tanáccsal ellátlak, hogy el tudd készíteni. Ezenkívül nálam nincs rossz megoldás. 🙂 Az sem baj, ha nem érzed tökéletesnek, de legyen, mert számomra segít ráhangolódni az elképzeléseidre, és irányt mutat a későbbi tervezéshez.

Mi a moodboard tartalma és célja?

Ahogy fentebb is írtam, a moodboard célja a termék hangulatának vizualizálása. Kiindulópontot ad a későbbi tervezéshez.

Tartalmát tekintve nincs megkötés.

Egyszerű megoldás: Amikor csak fotókat használnak. (Ez azt jelenti, hogy hasonló hangulatú és színvilágú képeket gyűjtenek össze egy tetszőleges elrendezésben.)

Köztes megoldás: Amikor egy tábla képeket, egy színpalettát és egy-két betűtípust is tartalmaz.

Bonyolult megoldás: Képek, színek, betűk, leíró kifejezések (pl: szabadság, öröm), minták, textúrák… szóval minden. Ezért van az, hogy ha beírod a keresőbe, hogy moodboard, ezer féle típussal és megoldással fogsz találkozni.

Mikor érdemes moodboardot készíteni?

Akkor érdemes elkészíteni, ha például egy weboldal vagy márka arculatát szeretnéd megalkotni! Ezzel kezdődik a tervezés.

Inspirációk gyűjtéséhez meleg szívvel ajánlom a pinterestet! 🙂

moodboard

Styleboard

Mi az a styleboard?

Magyarul stílustábla. A styleboard több ponton hasonlít a moodboardhoz, viszont már nem csak hangulatot kelt, hanem ebben már konkrétan meghatározzuk, hogy milyen elemeket szeretnénk használni.

Tartalmazhat színpalettákat, betűtípusokat, képeket, textúrákat és egyéb vizuális elemeket, amelyeket egy az egyben használni fogunk. A stílustábla nem foglalja össze a márka teljes arculatát, hanem csak az adott projekt stílusát.

Mi a styleboard célja?

Egységes arculatú kampányok, hirdetések vagy akár landoló oldalak tervezése.

Mikor érdemes styleboardot készíteni?

Ha például már van egy kiforrott megjelenése a márkádnak, de szeretnél bevezetni egy új szolgáltatást, aminek ki kell találnod az egyedi stílusát.

Brandboard

Mi az a brandboard?

A brandboard az összes végleges arculati elemet és irányelvet dokumentálja. Ide sorolható a logó, logó alternatívák, a színpaletta, a tipográfia, ikonok, minták és esetleg egyéb grafikai elemek. Összefoglalja a vállalkozásod identitását és könnyen érthetővé teszi, hogyan kell azt vizuálisan képviselni.

Mi a brandboard célja?

A brandboard célja, hogy teljes egységet biztosítson megjelenésednek minden platformon. Nem csak esztétikai előnyei vannak. Bizalmat épít, megkülönböztet a versenytársaidtól és bárki számára megjegyezhetővé teszi a márkádat. Minden platformon egységes kommunikációt tudsz kialakítani. Egy professzionális arculat azt sugallja, hogy a vállalkozás komolyan veszi önmagát és a szolgáltatásait.

Mikor érdemes brandboardot készíteni?

Ha a márkádat szeretnéd egy magasabb szintre emelni és hosszú távon hatékonyan szeretnéd népszerűsíteni.

Ahogyan én használom ezeket az eszközöket

Moodboard

Ez a mi eszközünk a közös munka megkezdéséhez, ahogy korábban is írtam. 🙂 Készítesz egy szuper táblát ami a te egyedi stílusoddal mutatja be a vállalkozásod.

Styleboard

Styleboardot ritkán készítek, többnyire csak kampányok tervezése során van rá szükség.

Brandboard

Minden ügyfelem számára készítek brandboardot.

Ez számomra alap, mert aki eljut addig, hogy szeretne egy gondosan megtervezett weboldalt, tudom, hogy komolyan veszi azt amit csinál, én pedig minden eszközt igyekszek megadni az ilyen emberek számára, hogy sikeresek lehessenek. 🙂

Összegzés

Röviden összefoglalva: A moodboard egy hangulatkeltő tábla, a styleboard egy kisebb projekt stílusát határozza meg, a brandboard pedig egy márka teljes arculatát dokumentálja. Remélem hasznos információkat találtál ebben a rövid kis összefoglalóban.

A szerző:

Kissné Rácz Viktória

Webdesigner, wordpress fejlesztő. 2016-ban végeztem grafikusként, de szakemberré az elmúlt 8 év alatt váltam. Ma már főként weboldalkészítéssel, logó és arculat tervezéssel és social média anyagok készítésével foglalkozom.

Bővebben >>

Letölthető anyagok

Ingyenesen letölthető Webfont készlet ebook Ingyenesen letölthető CTA Ötlettár ebook

Kapcsolódó cikkek

Weboldalak elfeledett elemei

Weboldalak elfeledett elemei

Weboldalak készítése során általában a design, a funkciók és a tartalom kerül a fókuszba, és lehet veled is előfordult már, …

Kedvenc AI eszközeim webdesignerként

Kedvenc AI eszközeim webdesignerként

Összeszedtem a kedvenc AI eszközeim webdesignerként. Jelenleg, azaz 2024-ben számomra ezek az eszközök segítenek a munkában. Azt hiszem már lecsillapodott …

Wordpress weboldal készítés egyszerűen

WordPress weboldal készítés egyszerűen

Egy egyszerű wordpress weboldal elkészítéséhez nem kell kódolnod, vagy különleges háttértudással rendelkezned. Persze itt is igaz, hogy minél több tudásod …

Csicsergők hírlevele

Iratkozz fel hozzám, hogy bátorságot szerezz a weboldalad elindításához!
Hasznos tippek, értékes tudásanyagok várnak rád és a legfrissebb tartalmaimról is azonnal értesülhetsz!

© 2024 - K.R.Viktória - Talkbird-Webdesign - Minden jog fenntartva.